Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OrsonTSI
    Rider
    • 2010
    • 715
    • Volkswagen
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez Kudini
    Castrol edge 5w30 wymiana co 10 tys.
    tez kiedys jezdzilem i moge powiedziec ze do smazenia frytek moze sie nadaje ale nie do tego silnika...... teraz Motul i czuć roznice
    OII 1,4 TSI Elegance

    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

    Komentarz

    • Sony
      Rider
      • 2015
      • 341
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez OrsonTSI
      tez kiedys jezdzilem i moge powiedziec ze do smazenia frytek moze sie nadaje ale nie do tego silnika
      Też na nim u Ciebie terkotało?

      Zamieszczone przez OrsonTSI
      teraz Motul i czuć roznice
      Motul 8100 X-clean+ 5W30 ? - jakie różnice? - pytam poważnie

      Komentarz

      • OrsonTSI
        Rider
        • 2010
        • 715
        • Volkswagen
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        cicha praca, jak jest zimno lepsze odpalanie a w lato bardzo szybko wypełnia uklad, cena oleju podobna ale jestem zdecydowanie na tak, szkoda tylko ze 4 lata jezdzilem na Castrolu ktory po 4-5 tys juz chyba tracił swoje wlasciwosci bo samochod inaczej juz odpalał
        OII 1,4 TSI Elegance

        KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

        Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Wlejcie Statoila Lazerway LL 5W30 i będzie bdb i cicho
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • Kudini
            Drive
            • 2015
            • 55
            • Superb II (3T4)

            Gdybym chcial zalać motul x1000 to czy mysze pukać silnik po castrolu edge 5 w30 ????

            [ Dodano: Wto 09 Lut, 16 22:19 ]
            Mam instalacje lpg. Czy ten motyl x8100 będzie dobry ????

            [ Dodano: Sro 10 Lut, 16 00:05 ]
            musze zmienic ten olej castrol edge 5w30 bo przy ostatniej wymianie jak spuszczałem olej to był dosłownie koloru czarnego i zlewał się jak woda , nie był w ogóle gęsty.

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Moim zdaniem MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 to zły pomysł do auta z LPG. Ten olej ma TBN 6:

              A przy LPG TBN powinieneś mieć przynajmniej 10. Zapytaj w temacie o olejach jaki olej byłby dobry do 1.4 TSI z LPG

              Ze względu, że to rzadka konfiguracja to chyba nikt jeszcze nie pytał

              Komentarz

              • pminor
                Drive
                • 2016
                • 47
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                łooo. Dwa dni czytania i jestem na końcu

                Witajcie. Mam pytanie,
                Jestem na kupnie trzy-cztero-letniej Octavii II FL (2012r) i wybrałem silnik 1.6 MPI z LPG lub bez do włożenia po zakupie. Z racji ze jestem z okolic Krakowa skontaktowałem się zjednym z ASO w okolicach Krakowa zapytać czy mają coś takiego i po krótkiej rozmowie, wykluczeniu diesla ze względu na krótkie przebiegi i trasy w zasadzie 80% miasto miły Pan powiedział ze 1.6 MPI są drogie i nie takie bezawaryjne jak mi się wydaje itp itd i polecił mi auta z 1.4 TSI właśnie. Z racji że z mechaniką samochodową mam tyle wspólnego co nic to nie wiele mogłem polemizować Zacząłem szukać i trafiłem tutaj. Po przeczytaniu tych 90 stron włos mi się na głowie zjeżył co się z tym silnikiem dzieje. Zastanawia mnie teraz dlaczego w ASO Skody panowie są tak pewni tego silnika mówiąc że super silnik, ze 1.6 MPI są drogie, ze w tej cenie mam 1.4 TSI w duzo lepszej wersji i zebym się nie bał bo nie ma czego, że żadnych problemów nie ma, że mi gwarancje da..... itp itd. Możecie się jakoś ustosunkować do tego? Pozwolić się namówić na jakies TSI w okolicach 2012 roku czy zostać przy swoim 1.6 MPI (obecnie posiadam Astrę H 1.6 benz. więc do dynamicznej jazdy nie jestem przyzwyczajony )
                Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.
                Pozdrawiam.

                Komentarz

                • Sony
                  Rider
                  • 2015
                  • 341
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  i zlewał się jak woda , nie był w ogóle gęsty.
                  Pomijam markę, ale dlaczego według Ciebie ma być gęsty ?
                  Porównaj sobie organoleptycznie gęstość świeżego oleju (tej lub innej marki) w bańce z tym, który spuszczasz. Będziesz wiedział, czy jest za gęsty czy za wodnisty, a może gęstość jest podobna .

                  Komentarz

                  • uli07
                    Rider
                    • 2012
                    • 391
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    pminor - jeśli mialby to być egzemplarz z 2012 i późniejszy to może nie jest to taki zly wybor.... nawet jeśli trzeba zrobić lancuch/napinacz po jakims przebiegu to koszty sa podobne do silnikow na pasku, ale jeśli dojdzie wariator (a nie powinien) to wtedy zabawa jest trochę drozsza. Z biegiem czasu nie tylko ASO będzie wiedzieć jak naprawiac te silniki, ale także niezależne warsztaty - taka mam nadzieje.

                    Panowie w ASO musza wiedzieć, ze z tymi silnikami były korowody i ludzie nie maja o nich dobrej opinii, przynajmniej tak się potocznie mowi i nie wiele osob kojarzy, z która wersja było najwięcej problemow (tak jak się mowi o złych autach na F)... może maja cos do opchniecia z komisu, a zla fama się niesie :diabelski_usmiech i brak chętnych.
                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      łooo. Dwa dni czytania i jestem na końcu
                      no to słabo czytasz ze zrozumieniem...


                      Jestem na kupnie trzy-cztero-letniej Octavii II FL (2012r)
                      nawet nie masz co się zastanawiać - brać


                      Zamieszczone przez uli07
                      Z biegiem czasu nie tylko ASO będzie wiedzieć jak naprawiac te silniki, ale także niezależne warsztaty - taka mam nadzieje.
                      teraz też wiedzą przecież to żadna filozofia wymienić łańcuch, napinacz i wariator
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • uli07
                        Rider
                        • 2012
                        • 391
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Tez mi sie tak wydaje, ale sa warsztaty i warsztaty. Kiedys na haslo Tsi reakcje byly rozne.
                        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                        Komentarz

                        • pminor
                          Drive
                          • 2016
                          • 47
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Czyli jakby się trafił jakiś rocznik 2012 lub 2011 to nie mam podstaw do obaw o tak zachwalane przez sprzedawcę 1.4 TSI? Jeżeli np okaże się ze rozrząd jest już wymieniony lub jest konieczność jego zmiany to znaczy ze problemu nie ma i nie będzie?? Powinienem o to w jakiś sposób zapytać? Co musi być wymienione, aby nie mieć tego problemu o którym piszecie? Wydając tyle pieniędzy chciałbym spać spokojnie - a nie celowo pchać się w problemy. Zrozumcie mnie.
                          Proszę o odpowiedzi.
                          Dziękuję.

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            pminor MY2012 i niczym się nie przejmujesz ('fabryka' wszystko poprawiła)
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • pminor
                              Drive
                              • 2016
                              • 47
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              LUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?

                              Komentarz

                              • Fredy.PW
                                Rider
                                • 2013
                                • 376
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez pminor
                                LUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?
                                Nie do mnie adresowane pytanie, ale skoro akurat czytam i znam odpowiedź, to pozwoliłem sobie zabrać głos MY2012 tzn. modelowo auto na 2012 rok. Fabryka w któryś z miesięcy wakacyjnych (nie pamiętam, który to miesiąc) ma dłuższą przerwę technologiczną i w tym właśnie czasie następuje zmiana produkcji modelowej. Np. w wakacje 2016 po tej przerwie zaczną produkować samochody MY2017
                                Pzdr
                                Pzdr, Fredy
                                Silnik w mojej O3 smaruje olej

                                Komentarz

                                • pminor
                                  Drive
                                  • 2016
                                  • 47
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

                                  [ Dodano: Sob 05 Mar, 16 20:19 ]
                                  Byłem dziś na jeździe próbnej w komisie ASO Skody w Wieliczce. Porównując do obecnej moje Astry H 1.6 to w Octavii 1.4 TSI to potwór baaardzo przyjemnie jedzie, turbo ciągnie. Sprzedawca powiedział ze 1.6 MPI nie ma i nie będzie że są drogie w stosunku tego co oferuje silnik, słaby silnik jak na takie auto i w zasadzie zakończył temat 1.6 MPI. Opowiedział o problemach wieku dziecięcego 1.4 TSI i powiedział ze samochody po 2010 roku lub z wymienionym rozrządem są absolutnie pozbawione problemu i poleca ten silnik z czystym sumieniem. Jedyne o czym trzeba pamiętać w tym silniku to dbać o prawidłowy poziom oleju i wymianę co 15 000 km oraz o prawidłowe używanie turbiny tzn na początku delikatnie a na końcu dać się schłodzić 30 sekund przed zgaszeniem. Jeździłem dwoma samochodami z 2010 roku, z przebiegiem 73 000 i 180 000 - bardzo podobnie przyjemnie się zbierają, nie widać po tym drugim samochodzie ze ma tak duży przebieg. Także wrażenia z jazdy super, czekamy na kombi które mnie interesuje. Mają dzwonić jak na horyzoncie pojawi się kombi i może rok lub dwa młodsze. Mi natomiast cały czas chodzi gdzieś z tyłu po głowie 1.6 MPI i wizja jazdy za połowę ceny (pytanie czy przy przebiegu 15 000/rok jest sens myśleć o LPG.... a dokładnie robię pn-pt rano 3 km do pracy, popołudniu z powrotem 3 km i tak cały tydzień. Jakieś wycieczki ew sobota-niedziela, wtedy bym widział oszczędność na LPG.)

                                  Komentarz

                                  • rodro
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 238
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Zamieszczone przez Fredy.PW
                                    Zamieszczone przez pminor
                                    LUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?
                                    Nie do mnie adresowane pytanie, ale skoro akurat czytam i znam odpowiedź, to pozwoliłem sobie zabrać głos MY2012 tzn. modelowo auto na 2012 rok. Fabryka w któryś z miesięcy wakacyjnych (nie pamiętam, który to miesiąc) ma dłuższą przerwę technologiczną i w tym właśnie czasie następuje zmiana produkcji modelowej. Np. w wakacje 2016 po tej przerwie zaczną produkować samochody MY2017
                                    Pzdr
                                    Według mojej wiedzy zmiana roku modelowego następuje w czerwcu. Moja octavia została wyprodukowana pod koniec czerwca 2011, a jest z roku modelowego 2012.

                                    Komentarz

                                    • krzysiek83wpr
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 362

                                      [quote="pminor"]Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

                                      [ Dodano: Sob 05 Mar, 16 20:19 ]
                                      Byłem dziś na jeździe próbnej w komisie ASO Skody w Wieliczce. Porównując do obecnej moje Astry H 1.6 to w Octavii 1.4 TSI to potwór baaardzo przyjemnie jedzie, turbo ciągnie. Sprzedawca powiedział ze 1.6 MPI nie ma i nie będzie że są drogie w stosunku tego co oferuje silnik, słaby silnik jak na takie auto i w zasadzie zakończył temat 1.6 MPI. Opowiedział o problemach wieku dziecięcego 1.4 TSI i powiedział ze samochody po 2010 roku lub z wymienionym rozrządem są absolutnie pozbawione problemu i poleca ten silnik z czystym sumieniem. Jedyne o czym trzeba pamiętać w tym silniku to dbać o prawidłowy poziom oleju i wymianę co 15 000 km oraz o prawidłowe używanie turbiny tzn na początku delikatnie a na końcu dać się schłodzić 30 sekund przed zgaszeniem. Jeździłem dwoma samochodami z 2010 roku, z przebiegiem 73 000 i 180 000 - bardzo podobnie przyjemnie się zbierają, nie widać po tym drugim samochodzie ze ma tak duży przebieg. Także wrażenia z jazdy super, czekamy na kombi które mnie interesuje. Mają dzwonić jak na horyzoncie pojawi się kombi i może rok lub dwa młodsze. Mi natomiast cały czas chodzi gdzieś z tyłu po głowie 1.6 MPI i wizja jazdy za połowę ceny (pytanie czy przy przebiegu 15 000/rok jest sens myśleć o LPG.... a dokładnie robię pn-pt rano 3 km do pracy, popołudniu z powrotem 3 km i tak cały tydzień. Jakieś wyci

                                      Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys i taka jest prawda. Tyle, że to jedyna w zasadzie wada tego silnika. Licząc wymianę co taki przebieg i wydatek 3 tys z groszem nie ma tragedii, a osiągi zrekompensują jednorazowy ból.

                                      Komentarz

                                      • marpol
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 350
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                        .

                                        Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys.
                                        Na czym bazujesz, przywołując takie statystyki? Nie sądzę, aby posiadacze CAXY "profilaktycznie" wymieniali rozrząd co 50-80 tysięcy.

                                        Komentarz

                                        • eaglemirek
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 14107
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                          Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys i taka jest prawda.
                                          Moja CAXA z 2010 z przed zmian, wiec wg tego co piszesz powinienem już zajeżdżać 3 rozrząd, a ja dalej na ori :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech



                                          CB Harry II ASC + Triflex

                                          Pozdrawiam Mirek!!

                                          Komentarz

                                          • marpol
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 350
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                            Moja z 2012 dobija do 60 tysięcy km, więc powinienem nasłuchiwać i jeździć z drżącym sercem. Nie wiem, czemu służy demonizowanie w wykonaniu krzysiek83wpr.

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez marpol
                                              Nie wiem, czemu służy demonizowanie w wykonaniu krzysiek83wpr.
                                              Kolega pisze, że jest po rozmowach ze specjalistami aso...

                                              ps.Ja dzwoniąc dwa tygodnie temu do aso z zapytaniem o przegląd po 60tkm/4 lata (u mnie 40tkm w 4 lata) i o dziwo we wstępnej rozmowie z doradczynią usłyszałem odczytaną listę, gdzie na wstępie jest propozycja wymiany rozrządu :!:
                                              Na moje pytania co, jak i dlaczego niestety nie znała odpowiedzi po za tym, że tak zaleca centrala :szeroki_usmiech (pozostawiam do bez dalszego komentarza) :szeroki_usmiech
                                              U mnie od nowości brak problemów z rozrządem
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • krzysiek83wpr
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 362

                                                Panowie "nie znęcajcie się" nad tym, że piszę co wiem na ten temat : ), to że ktoś przejeździ 100 czy nawet 150tys nie znaczy, że wszystko jest git. 3 auta z tym motorem z którymi mam do czynienia (1 swoje, 1 firmowe, 1 w rodzinie) + info z ASO od znajomego mechanika a nie od pani za biurka. Info z mich informacji, tego FORUM wynika:, rozrząd "bezpiecznie" wymienić co 50-80tys a to że może przelatać więcej to jest oczywiste. Jednak od tych przebiegów zazwyczaj słychać już wyraźne objawy zurzycia.

                                                Komentarz

                                                • rlapinski
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 138

                                                  Zamieszczone przez kempes111
                                                  Witam

                                                  Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

                                                  Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

                                                  Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

                                                  Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.
                                                  Witam. Pomogła wymiana napinacza? Pytam bo mam podobny objaw.

                                                  Komentarz

                                                  • joe_simpson
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 15

                                                    Zamieszczone przez OrsonTSI
                                                    Zamieszczone przez Kudini
                                                    Castrol edge 5w30 wymiana co 10 tys.
                                                    tez kiedys jezdzilem i moge powiedziec ze do smazenia frytek moze sie nadaje ale nie do tego silnika...... teraz Motul i czuć roznice
                                                    Panowie moze glupie pytanie ale nie moge znalezc sensownej odpowiedzi mam silnik 1,4 tsi i zmienny okres obslugowy Q1 do tej pory lalem castrola 5w30 zgodny ze specyfikacja 503, 504 tak jak z ksiazce pisze dla Q1, ale zawsze olej zmieniam co 15 tys , i czy moge teraz wlac olej np mptula 8100 5w30 ze specyfikacja 502, 505 ktora wedlug ksiazki jest dla Q2 ? Chodzi mi o to ze skoro zmieniam olej co roku lub co 15 tys to czy moge sobie przejsc z Q1 na Q2 czyli z normy 503,504 na 501, 502 ??

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...